Patientadministration

eClinics patientadministration håller reda på all administrativ kommunikation runt patienten i en vårdprocess – från första kontakt till slutförd behandling.

Patientadministrationen är uppbyggd av ett antal olika verktyg som vart och ett är anpassat för att hantera både normalflöden och avvikelser i den patientadministrativa processen.

Enkla funktioner för patientadministration

  • Bokning (nybokning, ombokning, avbokning, ändringar etc.)
  • Väntelista (bevakning, prioritet, direktbokning)
  • Kallelse (per automatik via e-brev, email eller sms i olika steg av processen)
  • Påminnelser (sms eller email med valbart innehåll)
  • Ankomstregistrering (id, avgifter, uteblivna besök, ankomstmeddelande)
  • In- och utskrivning (ankomstmeddelande, lägesstatus, hemgångsmeddelande)

Sömlös integration sparar arbete

Modulen för patientadministration är helt integrerat med övriga delsystem och utbyter hela tiden relevant information. På så sätt kan man erbjuda optimala tider samt eliminera dubbelregistrering och annan onödig administration.